skip to Main Content

Hoe ziet het koopproces eruit?

Hoe Ziet Het Koopproces Eruit?

HOE ZIET HET KOOPPROCES ERUIT?

1. INTERESSE? SCHRIJF JE IN!
Bekijk de woningzoeker en kavelkaart voor het nog beschikbare aanbod. Het inschrijven gaat digitaal via jouw Greenville account. Het is ook mogelijk om direct contact op te nemen met de makelaars.
2. DE MAKELAAR NEEMT CONTACT MET JE OP

Één van de makelaars van Greenville neemt contact met je op en zal je uitnodigen voor een optiegesprek. Tijdens dit gesprek ontvang je aanvullende informatie over het bouwnummer en het project. De makelaar neemt deze informatie met je door en licht de verschillende mogelijkheden (opties) toe. Bent je nog steeds geïnteresseerd in de woning? Dan krijg je een ‘optie’ op de woning. De woning is nu voor je “gereserveerd”. Meestal verstrekt de makelaar een optie van ongeveer een week. Zo heb je genoeg tijd om alle informatie nog eens door te nemen en te bepalen of deze woning werkelijk je droomhuis is.

Tip: Het is handig om voorafgaand aan het gesprek met de makelaar een lijstje op te stellen met eventuele vragen. Zo weet je zeker dat alles wat voor je van belang is ook daadwerkelijk aan bod komt.

3. BESLISSEN
Weet je zeker dat dit de juiste woning voor je is? Is alles duidelijk en zijn al je vragen beantwoord? Dan maak je een afspraak bij de makelaar om de koop- /aannemingsovereenkomst (KAO) te ondertekenen. Ook ontvang je de Kopersmap met daarin alle tekeningen en aanvullende informatie over je woning en het project.
4. KOPERSBEGELEIDING
De kopersbegeleider is vanaf dit moment tot aan de oplevering van je woning het aanspreekpunt. De kopersbegeleider neemt het bouwproces met je door, inventariseert je woonwensen en bekijkt samen met jou wat de mogelijkheden zijn. Wil je extra stopcontacten of een wand laten vervallen? Samen met de kopersbegeleider breng je al deze wensen in kaart. Vervolgens zorgt de kopersbegeleider ervoor dat je de offertes ontvangt voor het door jou uitgekozen individuele meer-/minderwerk (de verzamelnaam voor alle beschikbare opties).
5. KEUKEN, BADKAMER, TOILET
Bij een droomhuis hoort een droomkeuken en een badkamer naar je smaak. Ga je voor een strakke, moderne keuken of houd je van een landelijke sfeer? Kies je voor een praktische badkamer met inloopdouche of droom je al jaren van een luxe ligbad? Om dit te bepalen bezoek je de showrooms.
6. FINANCIERING
Wanneer vraag ik mijn hypotheek aan? Zodra aan bijna alle opschortende voorwaarden is voldaan en we zicht hebben op wanneer de bouw kan starten, ontvang je van Heijmans de aangetekende brief “Ingangsdatum voorbehoud financiering”. Dit is het moment waarop je financiële voorbehoud ingaat. Je gaat nu je hypotheek rondmaken! De hypotheekakte zelf teken je tijdens het transport bij de notaris. (Zie ook punt 7.)
7. TRANSPORT BIJ NOTARIS

Dit is de dag waarop de woning officieel van jou is. Je tekent dan de leveringsakte en de hypotheekakte bij de notaris. Met het tekenen van de leveringsakte wordt het eigendom van de woning overgedragen van Heijmans naar jou, de koper. Door de hypotheekakte te tekenen geef je de hypotheekverstrekker je woning als onderpand, in ruil voor de lening

8. DE BOUW START

De bouw gaat nu officieel van start. Een feestelijk moment! Eén waarvoor we jou en je nieuwe buren uitnodigen op de bouwplaats. Tijdens dit ‘start bouw evenement’ gaat symbolisch de eerste schep de grond in. En omdat goed buurcontact erg belangrijk is, verzorgen wij daarbij een gezellige borrel zodat jullie elkaar op een informele manier kunt leren kennen.

9. BEZOEK AAN DE BOUWPLAATS

We kunnen het ons goed voorstellen dat je de voortgang van de bouw van je eigen woning graag met eigen ogen ziet. Daarom organiseren we gedurende de bouw speciale kijkmomenten op de bouwplaats. Tijdens het bezoek aan de bouwplaats zie je niet alleen je eigen woning ontstaan, maar het is tegelijkertijd een perfecte gelegenheid je nieuwe buren (beter) te leren kennen.

10. SCHOUW
Voor de schouw van je woning ontvang je een uitnodiging met schouwformulier. Ongeveer 10 dagen voor de oplevering loop je de woning na. Je controleert of je woning helemaal in orde is. Check ook of jouw individuele woonwensen (het meer-/minderwerk) netjes en volgens afspraak zijn uitgevoerd. Kom je zaken tegen die niet kloppen? Geef dit dan aan op het ontvangen schouwformulier. Na afloop lever je dit formulier weer in. Op deze manier kunnen eventuele gebreken vaak al voor de oplevering verholpen worden.

11. OPLEVERING
Zodra de woning helemaal klaar is, vindt de oplevering plaats. Op deze dag loop je samen met de opzichter door de woning en check je of alle werkzaamheden volgens afspraak zijn afgerond. Tijdens de oplevering stelt de opzichter het proces verbaal van oplevering op: een document waarin (eventuele) gebreken worden vastgelegd. Deze gebreken worden afhankelijk van de ernst van het gebrek en levertijden meestal binnen 3 weken na oplevering netjes opgelost. Aan het eind van de oplevering vindt de sleuteloverdracht plaats. De woning is nu helemaal van jou!

12. KLANTENSERVICEPORTAAL
Klantenserviceportaal Na de oplevering van je woning geldt een onderhoudsperiode van drie maanden. Eventuele (verborgen) tekortkomingen kun je melden via het Klantenserviceportaal. Je krijgt hiervoor na de oplevering de inloggegevens. Ook vragen, complimenten of klachten kun je melden via het Klantenserviceportaal.

13. WONEN!
De woning is zo goed als klaar, maar er moet nog een hoop gebeuren. Vloeren leggen, gordijnen ophangen en ga zo maar door. Daarna ga je verhuizen en wellicht volgt er nog een grootse ‘housewarming’. Een drukke, spannende, maar vooral ook leuke tijd, waarna je hopelijk jarenlang gaat genieten van je nieuwe woning. Heijmans wenst je dan ook heel veel woonplezier!